A tavasztól őszig közlekedő kisvasút hálózata összesen 9 km hosszú, amelynek éves látogatottsága meghaladja a 40 ezer főt. A Pálházi Kisvasút története 1888-ra nyúlik vissza, amikor gróf Károlyi István a kastélyához történő ipari anyagmozgatás céljából kezdeményezte a vasút építését a pálházi fűrészüzem és a Kőkapu között. Mivel a fűrészüzem felé vezető út lejtős volt, ezért kezdetben az üres kocsikat lóval vontatták felfelé a Kőkapuhoz, majd a fűrészüzem felé vezető lejtős úton a kocsik a gravitáció erejével haladtak, amelyeket csak fékezni kellett. Jelenleg a vasút gőzhajtású mozdonnyal szállítja az utasokat Zemplén csodálatos erdeiben.
A kisvasút útvonalát a Kőkapu alatt ásott alagúttal hosszabbították meg, amely később lehetővé tette a pálya meghosszabbítását egészen a Rostalló állomásig. A vasút menetrend szerinti személyszállítása 1958-ban indult el, amelynek köszönhetően a térség egyik leglátogatottabb turisztikai útvonala lett és jelenleg kizárólag turisztikai céllal üzemel.
A gyönyörű erdei út során számos olyan természeti és kulturális nevezetességet csodálhatunk meg a Zemplén erdeiben, mint a Kemence-patak völgye, a Kőkapu, a Kőkapu Vadászkastély vagy a Csónakázó-tó (Áfonyás-tó), amelyek garantáltan felejthetetlen élményt nyújtanak az utasoknak. Rostalló állomástól érdemes egy kis kirándulást tervezni a Páfrány tanösvényre, ahol tovább gyönyörködhetünk a mesebeli táj szépségében.
A kisvasút Pálháza Városházától indul, és megáll Kishuta, Kőkapu, illetve Rostalló megállóhelyeken. Amennyiben a Kemence-patak megállónál szeretnénk leszállni, akkor ezt megtehetjük, ha előre jelezzük a mozdonyvezetőnek.
Pálháza – Kőkapu – Rostalló útvonal
Rostalló – Kőkapu – Pálháza útvonal
3 éves kor alatti gyermekek számára az utazás díjmentes.