A Madách Színház Műsora 2024-ben és 2025-ben is színes előadásokkal várja a közönséget, amelyek között megtalálhatóak lesznek a Mary Poppins, a József és a színes szélesvásznú álomkabát, a Macskák, a Mamma Mia!, a Csoportterápia, a SIX, az Aranyoskám, a Jézus Krisztus Szupersztár, az Én, József Attila, A Négyszögletű Kerek Erdő, a Jövőre, veled, ugyanitt, a Lúdas Matyi, A tizenötödik, a VUK, az Örökké fogd a kezem!, Az Operaház Fantomja és a Pretty Woman (Micsoda nő!).
Válogass te is a Madách színház fantasztikus kínálatából és éld át a színházi előadások varázslatos világát!
A Madách Színház Műsora 2024-es előadásaira a következő linken lehet megvásárolni a jegyeket: Madách Színház Műsora 2024 / 2025 jegyek
Mary Poppins
„Az égen minden csillag néked ragyog,Megtörténhet bármi, hogyha hagyod...” énekli a musical címszereplője. Mary Poppins mágikus erejű figuráját, a gyerekirodalom felejthetetlen dadusának alakját az ausztráliai születésű angol Pamela Lyndon Travers, újságíró, színésznő, táncosnő találta ki. Évtizedeken át írta, regénnyé, sőt regénysorozattá formálta az epizódokat, még 90 évesen is dolgozott rajta. 1964-ben film, majd 2004-ben Travers történetei és a film alapján színpadi musical született. A szövegkönyvet Julian Fellowes készítette, a zenét Richard M. Sherman és George Stiles szerezte, a dalszöveget Robert B. Sherman és Anthony Drewe írta. Azóta a világ színpadairól levehetetlen, rengeteg díjat nyert sikerdarabbá vált, felnőttek és gyerekek gyönyörűségére. A siker titka az az utánozhatatlan báj, amellyel a musical egybeötvözi a környező világ hétköznapjait a tündérmesék varázslatával...
József és a színes szélesvásznú álomkabát
Andrew Lloyd Webber csodálatos műve a Biblia legszebb, drámai fordulatokban leggazdagabb történetén, a József legendán, illetve Thomas Mann tetralógiáján alapul. A József legenda: Jákob, ősatyáink egyike tizenkét fia közül Józsefet szereti a legjobban, elkényezteti, csíkos köntöst csináltat neki, amely a kiválasztottságot, az elsőszülöttségi jogot jelenti. József álmokat tud fejteni. Fivérei féltékenyek, gúnyolják, el akarják pusztítani öccsüket.Bedobják egy elhagyott kútba, vándorkereskedők megtalálják és eladják Egyiptomban a fáraó főemberének, a gazdag Putifárnak. József Putifárnál ügyessége révén a ház gondnokává lép elő. Putifár felesége szemet vet Józsefre, aki szép termetű és szép arcú ifjú. József vonakodik, nem akar véteni ura ellen. Az asszony bosszúból megrágalmazza, bevádolja Putifárnál. József börtönbe kerül, ahol rabtársai álmait magyarázza. Kiszabadulva, a fáraó is igénybe veszi az álomfejtő kivételes képességét, aki megjósolja neki, hogy Egyiptomra hét bő esztendő, majd hét szűk esztendő vár.
Andrew Lloyd Webber és sok éven át vele együtt dolgozó alkotó társa, Tim Rice szövegíró kollégiumi szobatársakként találtak rá a József témára. Felnőttpukkasztó, szertelen művet alkottak belőle, amely 1967-ben oratórikus formában került színre. Már ebben a verzióban is halmozta a sikereket. "Felnőtt" színpadon, kibővítve, 1972-ben az edinburghi fesztiválon mutatták be. Webber végül is fittyet hányva a színpad törvényeinek, egymást követő dalok laza szerkezetű sorában meséli el a kiválasztott fiú történetét, akinek kitaszítottsága és felemelkedése a megbocsátás és a tolerancia nagy példázata. A darab bejárta a világ nagy színpadait és mindenütt hatalmas sikerrel játsszák. Webber áradó melódiái, szellemes, friss stílusváltásai remek, szórakoztató, ironikus és ugyanakkor ihletett, katartikus élményt nyújtanak.
Macskák
T.S. Eliot angol költő Macskák könyve című versciklusát zenésítette meg zseniálisan Andrew Lloyd Webber, és ebből készült a fantasztikus, világsikerű Macskák musical. 1983. március 25-én mutatta be a Madách Színház a Macskákat, közvetlenül a londoni ősbemutató után.
Az eltelt 35 évben az előadás csaknem 1300-szor került színre, közel 1,5 millió néző látta, megdöntve ezzel minden magyar színházi rekordot. Mintegy 150 művész szerepelt már a darabban a bemutató óta, és több színházlátogató generáció nőtt fel a Macskákkal.
Mamma Mia!
Napfényben fürdő görög sziget. Mindent körbeölelő csillogó türkiz tenger. Hangulatos tavernák, ínycsiklandó étkek, mavrodaphne… Egyszerűen idilli - tökéletes felkeresni, ott időzni, visszatérni – s persze élni. Donna Sheridan, a független, céltudatos asszony ezt a nem mindennapi környezetet választotta otthonául, és itt született húsz évvel ezelőtt Sophie is, a lánya. Sophie, aki édesanyja szemléletétől eltérően mindig is szenvedélyes szerelemről, hatalmas fehér esküvőről álmodott, elvágyik e csodálatos mediterrán szigetről. A nagy utazást azonban nem egyedül, hanem választottja, Sky oldalán tervezi elkezdeni. Házasságkötésüket mindössze egy apróság árnyékolja be: Sophie szeretné, ha édesapja vezetné oltárhoz, akit azonban nem ismer…
Csoportterápia
Hat vadidegen, három férfi és három nő érkezik egy csoportterápiára. Kezdetét venné az analízis annak rendje és módja szerint, azonban egy apró hiányosság hátráltatja a dolgok szokásos menetét. Hol lehet az orvos? A váratlan fordulatokban, felismerésekben és mulatságos epizódokban bővelkedő történet során további kérdések merülnek fel. Milyen problémákkal küzd egy operaházi balett-táncos, meddig lehet bírni 10 méterrel a felszín alatt a jeges Dunában búvárfelszerelés nélkül, vagy hogy mi történt Velencében '85 nyarán...
Fülbemászó dallamok és sziporkázóan szellemes szövegek röpítik a nézőt a mjuzikelkámedi felhőtlen, kacagtató, fényesen csillogó világába, ami ez esetben nem más, mint a Piróth Gyula Művelődési Ház II/6-os terme egy esős csütörtök délutánon. Vígjáték a lélekről, esendőségről, vágyakozásról, útkeresésről... azaz rólunk.
SIX
Hat feleség, hat különböző személyiség, hat rendhagyó életút. Mégis mindannyian ugyanazt a férfit választották, és kettejük kivételével nem élték túl (...a férjüket). A SIX ezeket a rendkívüli történeteket idézi meg a koncertmusical szokatlan, ám annál kirobbanóbb formájában. A hat királyné fergeteges popdívaként születik újjá és megindul az (ének)verseny a legkirályibb királynő címért. Magával ragadó, pezsgő zeneszámok váltják egymást, különféle zenei stílusok feszülnek egymásnak, női zenekari kísérettel.
A vállalkozó szellemű nézőink ezúttal nemcsak a nézőtérről figyelhetik az eseményeket, hanem helyet foglalhatnak a színpadon, azaz a trónteremben is. A SIX 2020-ban elnyert három Drama Desk és két Tony-díjat. Öt kategóriában jelölték a Laurence Olivier-díjra, illetve a Legjobb új musical album kategória Grammy-díjára.
Aranyoskám
A filmhez hasonlóan a musical is a tehetséges, de munkanélküli színész történetét meséli el, aki ezúttal nem szappanoperában, hanem Broadway-musicalben próbál szerencsét. A Tootsie-musical bemutatója 2019. április 23-án volt a Broadwayn, a Marquis Theatre-ben. Az európai színházrajongók először Magyarországon, a Madách Színházban láthatják a musicalt.
Jézus Krisztus Szupersztár
A zenés színház történetének egyik legjelentősebb darabja tér vissza a budapesti közönség elé. Andrew Lloyd Webber és Tim Rice rockoperája forradalmasította a zenés színházat, és olyan kérdéseket vetett fel, amelyek mindmáig érvényesek. Főhőse nem csak a címszereplő Jézus, egyenrangú társa Júdás, aki kétségbeesett igyekezettel próbálja megérteni barátja cselekedeteit, de mindhiába. Kérdéseire rejtélyes válaszokat kap, és egyre világosabbá válik, hogy olyan történetbe csöppent, amelynek folytatására csekély hatása lehet - csakúgy, mint a többi szereplőnek, Pilátustól Heródesig, Mária Magdolnától Kajafásig.
Egy hét eseményeibe tömörül minden emberi és emberfeletti történés: Jézus és híveinek jeruzsálemi bevonulásától a keresztre feszítésig tart a cselekmény. A. L. Webber zenéje friss és elsöprő, egyik nagy sláger követi a másikat. Egy nagy ívű pálya első mérföldköve áll most új, modern és látványos köntösben a Madách Színház publikuma elé. Felhívjuk tisztelt nézőink figyelmét, hogy a bibliai történet természetéből adódóan az előadásban drámai, felkavaró jelenetek láthatók.
Én, József Attila
Akadnak olyan különös pillanatok az emberiség történetében, amikor zseni születik. 1905. április 11. ilyen pillanat volt, ezen a napon született József Attila a költő, a géniusz. Méltatlanul rövid élete korántsem jelenti, hogy életműve befejezetlen maradt volna. Harminckét évét olyan teljességgel élte, mintha tudta volna, hogy neki csupán ennyi adatott. Nekünk, szerencséseknek ezúttal sokkal több jut Attilából, mert új musicalünk az egyik legnagyobb magyar költő életének sorsdöntő fordulatait eleveníti fel és varázsolja színpadra. Felidézzük Attila életének első és utolsó szerelmét - Vágó Mártával és Kozmutza Flórával. Megelevenedik a 20-as és 30-as évek budapesti irodalmi élete, a barátság Illyés Gyulával és tanúi lehetünk a nagyszerű József Attila versek születésének.
A Négyszögletű Kerek Erdő
A bájos történet akárhol játszódhat, ahogy a cím is jelzi egy megfoghatatlan, vagy fogalmazhatnánk úgy is, hogy meghatározatlan helyen. Szereplői, Aromó, a fékezhetetlen agyvelejű nyúl, vagy Vacskamati, a nemtörődöm macska, Mikkamakka a "bandavezér", vagy Nagy Zoárd a lépkedő fenyőfa, esetleg Ló Szerafin, a kéksürényű csoda, csupa kedélyes lények, akik együtt töltik idejüket, barátok, a szó legnemesebb értelmében. Hiszen ez a történet nem szól másról, mint a szeretetről, a barátságról, a segítőkészségről, azaz csupa közhelyről, amit azonban mégsem lelünk hétköznapjainkban. Teli humorral, bájos jelenettel és zenével, mely odavarázsol minket a nem létező birodalomba, a Négyszögletű Kerek Erdőbe. Ami reméljük nemcsak a színpadon létezik!
Jövőre, veled, ugyanitt
Bernard Slade 1975-ben írta Jövőre veled, ugyanitt című vígjátékát, amelyért Tony-díjra jelölték, majd filmadaptációjáért az Oscar-jelölést is begyűjtötte. A darab több mint 1400 előadást ért meg a Broadwayn, a világ több országában is bemutatták.
Lúdas Matyi
A történet Fazekas Mihály művén alapul, a mese régi, de a megközelítés módja merőben új, ugyanis Schwajda György a libák szemszögéből írta meg a cselekményt. Itt minden és mindenki "libából" van. A szereplők a darab igényei szerint változnak libából emberré. A főliba - Galibának hívják - a cselekmény mozgatója és még a díszletet is egy liba "alakítja". Csupa humorral, fordulattal megtűzdelt darab, kitűnő zenével. A vidám játék a kicsiknek nagy mulatságra szolgál, és a Madách színházi hagyományok alapján a szülők is nagyszerűen szórakozhatnak.
A tizenötödik
A III. Madách Musical Pályázat győztes műve, amely 52 pályamű közül nyerte el az első díjat, forradalmian új hangvételű musical, melyben a kor magyar dallamvilága keveredik XXI. századi zenei formákkal. Szerelem, szenvedély, küzdelem a hazáért, a magam igazságáért, az életért. Háromgenerációs, nagyszabású, magával ragadó, látványos előadás.
VUK
Gyerekelőadás FEKETE ISTVÁN kisregénye alapján
Örökké fogd a kezem!
A mű két rendkívüli emberről, a világirodalom egyik legnagyobb írójáról és a kor ünnepelt színésznőjéről szól. Szenvedélyes szerelmük és házasságuk története személyes levelekben elbeszélve. Carol Rocamora a New York-i művészeti egyetem tanára, Csehov több írását ültette át angol nyelvre. Csehov és felesége levelezésének nyomán írt művének ősbemutatója 2001-ben volt a londoni Almeida Theatre-ben, azóta számos nyelven aratott sikert. Olyan színészóriások játszották, mint Paul Scofield és Irene Worth.
Az Operaház Fantomja
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.
Kigyulladnak a csillár fényei, és egyszerre régi pompájában ragyog fel az egykori párizsi Operaház. Felidéződik egy nagy szerelem története. Szereplői: Raoul, a romantikus fiatal gróf és Christine, a bájos, tehetséges énekesnő. Kettőjük között azonban ott áll egy titokzatos harmadik személy, aki mindent elkövet boldogságuk ellen. A rejtélyes harmadik: az Operaház Fantomja, aki a színház alatti labirintusban él. Ez az ember nem riad vissza semmilyen eszköztől, hogy elnyerje Christine szerelmét. Ki ez a fantasztikus lény? Zseniális zenész, tudós, építész, feltaláló, szenvedélyes szerelmes vagy szörnyszülött zsaroló gyilkos?
Pretty Woman (Micsoda nő!)
Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán. A hollywoodi csillogás káprázata mögött ezúttal is megmutatkozik a valóság a maga sajátos brutalitásában. Ennek ellenére, vagy talán éppen ezért lesz a gyökeresen eltérő világból érkező Vivian és Edward találkozása sorsfordító. Szerelmük hosszú utat jár be. Miközben eljutnak valódi önmagukhoz, megtalálják vajon egymást is?