A Margit híd 1876-ban épült, és a főváros második állandó Duna-hídjaként rögtön meghatározó szerepet kapott Budapest életében. Az August de Serres francia mérnök tervei alapján készült építmény különlegessége, hogy ívben megtörik a Duna közepén, így biztosítva az átjárást a Margitszigetre is. Ez a sajátos forma teszi egyedivé a híd látványát, amely a városképet gazdagítja és a 19. századi mérnöki tudás kiemelkedő példáját mutatja. A híd megépítése új lendületet adott a város fejlődésének, és hozzájárult ahhoz, hogy Pest és Buda közlekedése egyre szorosabb kapcsolatba kerüljön.
A híd azonban a történelem során több pusztítást is elszenvedett. A második világháború idején, 1944-ben a Margit híd egy része felrobbant, ami hatalmas emberi veszteségeket okozott. Néhány hónappal később a visszavonuló német csapatok a híd többi részét is megsemmisítették. A romok a város fájdalmának és szenvedéseinek szimbólumai lettek. A háború utáni években újjáépítették, majd később többször is felújították, hogy visszanyerje eredeti pompáját. Ma már a Margit híd a város egyik legfontosabb közlekedési ütőere, amely naponta több ezer autót, villamost és gyalogost vezet át a Duna felett.
A Margit híd ma nem csupán közlekedési útvonal, hanem a főváros egyik ikonikus látványossága. A hídról elénk tárul a Parlament impozáns képe, a Budai Vár romantikus sziluettje és a Margitsziget zöld oázisa. Éjszaka a díszkivilágítás még különlegesebbé varázsolja, így a város egyik legszebb esti sétáját kínálja. A híd nemcsak összeköt, hanem szimbolikusan is kapcsolatot teremt múlt és jelen, ember és város között. A Margit híd a budapesti identitás egyik alappillére, amely méltósággal őrzi történelmét, miközben a mindennapok lüktető vérkeringésének is szerves része marad.